Ruszył nowy SPHINX w Gliwicach
Gastronomiczna sieć SPHINX ma nowy lokal na Śląsku. To restauracja w Gliwicach działająca w kompleksie biurowo-handlowym przy ul. Piwnej 10. Najnowszy SPHINX jest prowadzony przez franczyzobiorcę.
Restauracje Sfinksa z 47,48 mln zł sprzedaży w I kw. 2024
Zarządzane przez Sfinks Polska restauracje SPHINX, Chłopskie Jadło i The Burgers, osiągnęły w I kwartale 2024 r. przychody w wysokości 47,48 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4% r/r. Na koniec marca br. sieć, której przychody gastronomiczne spółka raportuje, liczyła 75 lokali. W przypadku porównywalnej sieci restauracji wzrost sprzedaży był wyższy i wyniósł 9,5% r/r.
Dwie nowe restauracje w sieci Sfinksa
Sieć lokali gastronomicznych Sfinksa Polska powiększyła się o dwie nowe restauracje. Są to SPHINX w Toruniu oraz The Burgers w Gdańsku. Oba lokale są prowadzone przez franczyzobiorców. W grupie Sfinks trwają przygotowania do uruchomienia niebawem następnych restauracji, m.in. w Gliwicach i Opolu.
Restauracje Sfinksa zwiększyły sprzedaż w grudniu i całym 2023 r.
Należące do Sfinks Polska sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers wypracowały w grudniu 2023 r. obroty w wysokości 18,21 mln zł, co oznacza wzrost o ponad jedną piątą (21,2%) rok do roku. Tym samym łączne przychody gastronomiczne sieci Sfinksa za 2023 r. wyniosły 190,9 mln zł, czyli o 13,7% więcej niż w 2022 r., choć pracowało na nie mniej restauracji – 76 wobec 78 rok wcześniej.
Nowy SPHINX w Opolu
Do sieci SPHINX, zarządzanej przez Sfinks Polska, dołączyła kolejna restauracja franczyzowa. Jest nią lokal w tzw. Domku Lodowym, zabytkowym budynku w centrum Opola. Prowadzi ją restaurator, który miał w tym miejscu lokal pod inną nazwą, ale postanowił dołączyć do ogólnopolskiej sieci. Drugi opolski SPHINX zostanie otwarty na wiosnę w parku handlowym Ozimska.
Sfinks wchodzi do parków handlowych
Sieć SPHINX wkrótce powiększy się o dwie kolejne restauracje franczyzowe - w Opolu oraz w podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, powstaną w parkach handlowych – Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska - operator, który poza SPHINX Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne - planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.
Sfinks chce rosnąć znacznie powyżej inflacji i rozwijać nowe koncepty
Strategia Grupy Sfinks Polska na lata 2024-2029 zakłada zakończenie procesu restrukturyzacji w spółce oraz dalszy rozwój sieci. Wśród priorytetów na ten okres znajduje się spłata dotychczasowych zobowiązań, jak również systematyczna poprawa rentowności grupy. Sfinks zamierza podwoić liczbę restauracji pod własnymi markami przy utrzymaniu wzrostu sprzedaży na porównywalnej sieci znacznie powyżej inflacji. Rozwój ma być realizowany m.in. poprzez koncepty wymagające niższej inwestycji oparte o markę parasolową SPHINX, np. SPHINX Sport Bar czy The Burgers by SPHINX. Ważnym kierunkiem rozwoju ma być również budowanie sprzedaży poza gastronomią w ramach oferty dań gotowych i licencjonowania hoteli.
Sfinks w I półroczu 2023 rośnie dzięki sieci SPHINX
Restauracje sieci należących do Sfinks Polska wypracowały w I półroczu 2023 r. sprzedaż gastronomiczną w wysokości 89,84 mln zł wobec 77,80 mln zł rok wcześniej. W ujęciu skonsolidowanym grupa Sfinks zanotowała na koniec czerwca przychody ze sprzedaży w wysokości 50,32 mln zł, tj. wyższe o 13% r/r. W I półroczu grupa Sfinks wypracowała także zysk netto w wysokości 313 tys. zł.