Sphinx, popularna sieć gastronomiczna należąca do Sfinks Polska, oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw uznanej austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są  w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.

Plejada nowych dań czeka na klientów restauracji Sphinx w najnowszej sezonowej ofercie pod hasłem „Gwiazdy sezonu - Kulinarne Superprodukcje”. We wkładce do menu pojawiło się sześć wyjątkowych propozycji, jak hummus, krem selerowy z nutą truflową, łosoś z bukietem zielonych warzyw, sałata z wątróbką w porzeczkach, polędwiczki w żurawinie czy  deser „Sekret Orientu”. Jako „Goście Specjalni” w nowej wkładce występują trzy wyborne steki z polskiej wołowiny: polędwicy, rostbefu i antrykotu. Oferta będzie dostępna w restauracjach Sphinx do 28 kwietnia.

Popularna sieć restauracyjna Sphinx otworzyła swój najnowszy lokal w Kołobrzegu. Restauracja mieści się w Galerii Hosso przy Placu Ratuszowym 3. To pierwszy Sphinx działający w tym nadmorskim mieście.

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, osiągnęła na koniec 2014 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 165,4 mln zł wobec 141,2 mln zł rok wcześniej, co daje 17-procentowy wzrost. Jednocześnie zysk netto spółki po IV kwartale 2014 r. wyniósł 34,6 mln zł, podczas gdy na koniec 2013 r. Sfinks generował stratę na poziomie 3,6 mln zł. Tym samym w ciągu roku spółka poprawiła jednostkowy wynik netto o ponad 38 mln zł. Znaczna różnica wobec pierwotnych szacunków opublikowanych w prognozie wynika przede wszystkim z poprawy rentowności biznesu, wyższej niż zakładano wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło i wyższej wyceny aktywa podatkowego. Jednocześnie zmiana na poziomie zysku netto spowodowała większą od prognozowanej poprawę kapitałów własnych, tj. do poziomu -14,7 mln zł na koniec 2014 r., podczas gdy rok wcześniej wynosiły one -50,6 mln zł.

Blisko połowa (44%) dorosłych mieszkańców dużych polskich miast co najmniej raz w miesiącu wybiera restaurację lub inny lokal gastronomiczny na spędzenie wieczoru i posiłek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie 32% respondentów z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia przyznało, że jeszcze 10 lat temu na kolację do restauracji przychodzili rzadziej niż obecnie. Taki trend wzrostowy obserwuje także ogólnopolska sieć Sphinx, mająca swoje lokale w całym kraju. Mieszkańcy dużych miast spotykają się wieczorem w restauracjach zarówno bez specjalnej okazji, ale też by celebrować wyjątkowe wydarzenia lub dni takie jak choćby walentynki.

Sandacz z salsefią, kaczka w pomarańczach czy grzanki bacy - to wybrane propozycje z sześciu dań restauracji Sphinx zawartych w nowej wkładce do menu „Bohaterowie zimy”. Z oferty inspirowanej sezonowymi produktami można skorzystać do 24 lutego.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, wprowadzają dla stałych klientów nowy program marketingowy pod hasłem Agenci Q. Osoby, które przystąpią do programu w zamian za wizytę w lokalu, a następnie podzielenie się swoimi wrażeniami będą otrzymywać punkty i wymieniać je na nagrody. Na aktywnych i zaangażowanych uczestników czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe, jak również cieszące się dużą popularnością w konkursach bony do restauracji.

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, opublikowała strategię na lata 2015-2020, która zakłada systematyczny wzrost wyników spółki w ciągu 6 lat i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w 2020 r. w wysokości 332 mln zł. Spółka prognozuje także w tym okresie wzrost zysku netto do 30,2 mln zł. Jednocześnie w 2016 r. Sfinks zamierza obniżyć wskaźnik długu do EBITDA do poziomu 3,1 oraz odnotować dodatnie kapitały własne. Spółka szacuje, że za cztery kwartały br. jej przychody jednostkowe wzrosną o 16,6% r/r i osiągną wartość 164,6 mln zł, zaś wynik netto – w związku ze spodziewanym rozwiązaniem rezerw – wyniesie 13,8 mln zł. Strategia Sfinksa przewiduje także możliwość zrealizowania przez spółkę akwizycji sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni oraz uruchomienie masterfranczyzy sieci Sphinx w minimum 3 krajach.