Sphinx Restauracje, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, kolejny rok z rzędu okazały się najsilniejszą i najczęściej wybieraną polską marką gastronomiczną - wynika z rankingu Marki Polskie wydawanego przez Rzeczpospolitą. Jednocześnie Sphinx zajął trzecie miejsce w rankingu mocy marek w kategorii „Usługi i działalność deweloperska”, co oznacza skok do góry aż o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego roku.

Restauracje Sphinx w całej Polsce rozpoczynają nowy program dla najmłodszych Sphinx Kids Club. Z myślą o dzieciach i ich opiekunach przygotowane zostały karty uprawniające do korzystania z rozmaitych atrakcji w lokalach sieci. W ramach programu przewidziano m.in. specjalną ofertę urodzinową, a także okresowe promocje i konkursy dla dzieci.

Ponad połowa (54%) dorosłych mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia jest zdania, że obecnie częściej niż jeszcze 10 lat temu organizuje się spotkania okolicznościowe lub towarzyskie w lokalach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie aż 85% warszawiaków, krakowian, poznaniaków, gdańszczan i wrocławian uważa, że lokal gastronomiczny jest dobrym miejscem na organizację spotkań okolicznościowych lub towarzyskich. Tym samym ze względu na zbliżający się okres Bożego Narodzenia oraz biorąc pod uwagę oczekiwania klientów restauracje Sphinx wprowadziły ofertę świąteczną dla grup. Są to cztery zróżnicowane cenowo zestawy dań, z których mogą skorzystać grupy liczące co najmniej pięć osób.

Ogólnopolska sieć restauracji Sphinx wprowadza nowy program dedykowany studentom - Sphinx Student Club. Każdy student może otrzymać kartę uprawniającą do korzystania z promocyjnego Student Menu. Uczestnicy Sphinx Student Club będą także mieli dostęp do dedykowanych specjalnie dla nich akcji promocyjnych, jak również będą mogli brać udział w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w restauracjach Sphinx. Sieć Sphinx w celu promowania i poszerzania zasięgu nowego programu studenckiego nawiązuje współpracę z partnerami m.in. z samorządami studenckimi, zespołami i klubami muzycznymi.

Krem z dyni, kurczak w cydrze, stek z pieczonymi ziemniakami - to niektóre propozycje „Nowości na dobrą rozgrzewkę” dostępnych w sieci restauracji Sphinx. W jesiennej wkładce do menu klienci znajdą pięć dań, w których nie brakuje sezonowych produktów. Z najnowszej oferty można skorzystać we wszystkich lokalach Sphinx do 22 grudnia.

Restauracje Chłopskie Jadło, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały nowe sezonowe dania w ramach wkładki „Jesienne nowości”. Obejmuje ona potrawy z dziczyzny, grzybów oraz jesiennych warzyw i owoców. Nowa wkładka do menu jest dostępna we wszystkich lokalach sieci do 6 listopada.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej – z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48% r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec  4,01 mln zł straty netto rok wcześniej. Sfinks kontynuuje działania mające na celu rozwój sieci i rozważa poszerzenie swojego  portfolio marek gastronomicznych.

Kurki w łódeczkach, medaliony z sosem kurkowym, czy stek z podgrzybkami to niektóre z pięciu propozycji dań znajdujących się w najnowszej ofercie restauracji Sphinx „Nowości w leśnym klimacie”. Wkładka do menu inspirowana lasem będzie dostępna do 30 września w lokalach sieci w całej Polsce.